Tennis

IF Telefonens tennisafdeling - for nuværende og tidligere ansatte i TDC koncernen
.

Hvis du ikke er medlem af IF Telefonen i forvejen koster det 960 kr. halvårligt - ellers er indendørstennis gratis.
Der er dog et indmeldelsesgebyr i tennisafdelingen på 500 kr., som du selv skal betale.

Vi er almindelige medlemmer af KB's tennisklub på Frederiksberg.
Med et KB medlemsskab vælger du helt frit hvornår og hvor tit du vil spille, der kræves 2 stk.medlemsnumre for at booke en bane en time.
Sæsonen starter ca. 1. maj og slutter primo oktober (alt efter vejret).
Det tager mellem 1-3 uger fra modtagelsen af din indmelding i tennis til du kan spille.

Booking af baner
1) Via KB´s hjemmeside kan du onlinebooke hele døgnet - din kode er de 4 første cifre i din fødselsdag og der ud over skal du bruge dit medlemsnr. fra KB.
Virker din adgang ikke, ring da KB's kontor på 3871 4150.
2) Ved indgangsdørene til anlæggene på de opstillede fingertuschskærme.
3) Pr. telefon på tlf. 3871 4150 alle hverdage i KB's kontortid.

KB tennis.
Tennisbanerne er placeret 2 steder på Frederiksberg:
Peter Bangs Vej 147 med 17 udendørs- og 7 indendørsbaner.
Pile Alle 12: 11 udendørsbaner, 2 indendørsbaner.
Aktiviteterne og yderligere info på KB's hjemmeside: http://www.kb-boldklub.dk/

Indendørstennis
Vi spiller indendørs på Peter Bangsvej onsdage kl. 17-19 samt lørdage kl. 12-16 på 2 baner.
Sæsonen løber fra 1. september til 1. maj med stort tilskud fra idrætsforeningen.
Spilleplanen for tilmeldte ultimo august mdr.

Ranglisten

Alle kan komme på vores M/K ranglisten. Udfordre man før første gang kan man udfordre alle på listen uanset placering. Vinder du overtager du denne placering
på ranglisten. Taber du placeres du sidst på listen.

Indmeldelse
Indmeldelsesblanketten kan hentes i menu bjælken øverst på siden.
Blanketten scannes og sendes underskrevet til tennisformand Alex Neergaard.
Man indmelder sig for mindst et helt år i afdelingen. Efter 1 års medlemskab
kan man melde sig ud enten pr. 1. januar eller 1. juli, med 1 mdr. varsel.

Forsat tennismedlemskab skal bekræftes hvert år
En gang om året i maj mdr. udsendes en medlemsmail, hvor man skal bekræfte, at man stadig er tennisaktiv og om man forsat ønsker medlemskab i tennisafdelingen.
Mailen skal besvares - undlader man udmeldes man uden videre af tennisafdelingen.
Mailen udsendes i maj måned hvert år.

Tennisregler med takt og tone

Hvad siger reglerne egentlig og hvordan forventes det at man agere på banen?
Se regler og pli på banen her: Regler & pli

Vurdering af dit tennisniveau

Her kan du prøve at finde dit niveau efter en international standard og omsætte det til et tal:
Tennisniveau vurdering

Spil med andre kollegaer liste.
Har du lyst til at spille med andre kolleger, så tilmeld dig vores liste. Send en mail til formanden for at komme på listen. På listen kan du også se spillernes niveau. Listen fungere på den måde, at man selv kontakter de personer, man ønsker at spille med.

Asbjørn Brygger Poulsen
Tennisformand